Producer Thief: “Geen laadschermen meer op PS4”

De producer van Thief bij Edios Montreal, Stephane Roy, werd in een interview met Xbox 360 Magazine gevraagd wat de grote verschillen zijn in het ontwikkelen van een game voor de next-gen consoles. Naast mooiere graphics en spectaculaire details en explosies zouden er volgens de producer ook geen laadschermen meer zijn bij de Playstation 4.
Of alle game ontwikkelaars zich hier aan weten te houden, blijft een vraagteken. Desondanks laat de kracht van de next-gen consoles het wel toe om laadschermen achterwege te laten. Het wachten op het laden van een game kan bij de Playstation 4 dus eindelijk verleden tijd zijn. In Thief zullen er volgens Roy in ieder geval geen laadtijden zijn. Bovendien geeft hij aan dat je daarnaast de stad in Thief bij wijze van spreken echt kunt ‘ruiken’: “Wanneer je om een hoekje gluurt in Thief, ga je vervolgens direct op in de omgeving. Dit zonder eerst gepixelde textures te moeten zien. De dichtbevolkte stad, de onderdompeling erin… dit is waarom de volgende generatie echt geweldig is voor dat type spel”, aldus Roy.
De announcement trailer van Thief is hier nog eens te bekijken.