Eerste mogelijke details van Mirror’s Edge 2 duiken op

Mirror's Edge 2

Hoewel het al enige tijd stil is rondom Mirror’s Edge 2 betekent dit niet dat ontwikkelaar DICE niet druk bezig is met de ontwikkeling van de game, dit moet althans blijken uit gelekte details.

De informatie is afkomstig van de website Rocket Chainsaw, die de lijst aan details hebben ontvangen van geverifieerde bronnen. Of de details correct zijn, is daardoor niet met zekerheid te zeggen. Check de details hier:

  • De combat die we te zien kregen in de aankondigingstrailer op de E3 (zie de video hierboven), was niet gescript maar real-time gameplay.
  • De game wordt uitgebracht op de PC, Mac, Xbox One en PlayStation 4.
  • DICE benadrukt nogmaals dat dit tweede deel een reboot betreft en dus niet zozeer een sequel. Het doel van deze reboot is om een open wereld te creëren, een levendige stad die de speler kan ontdekken.
  • Een deel van deze open wereld omgeving bevat een ‘always online’ component. We moeten dit zien als een multiplayer waar spelers ieder moment in- en uit kunnen stappen en hun eigen interacties met andere spelers bepalen.
  • Andere multiplayer componenten bevatten een coöp en competitieve modi, alsmede time trials.
  • Een reboot van het universum brengt nieuwe vijanden met zich mee. Mirror’s Edge 2 bevat vele AI vijanden waarvan sommigen op gelijke voet staan als hoofdrolspeelster Faith. Onder de vijanden vinden we de standaard canonvoer Protectors, melee combat experts Sentinels en de zwaar bepantserde, geweer dragende Enforcers. Faith zal zelf geen geweren dragen.
  • DICE heeft zich veel van de kritieken op het gebied van combat uit Mirror’s Edge aangetrokken en doorgevoerd in deze nieuwe uitgave. Geweren en combat middels één knop keren hierdoor niet terug, maar maken ruimte voor een dieper systeem met de nadruk op snelheid en vloeiende gameplay. Een ander belangrijk element is de interactie met de omgeving, zo kunnen vijanden weggeduwd, geslagen of geschopt worden om ze door tafels of over railings te laten vallen. Al deze acties worden gecombineerd met combo’s, het rennen over muren, flips, het vastgrijpen van vijanden en andere martial arts bewegingen. Op momenten zien we een third-person take-down move wanneer een vijand wordt verslagen, al dan niet gepaard met een slow-motion beweging. Al deze acties gebeuren in real-time, zonder dat ze gescript zijn.
  • Hoewel er dus veel gesleuteld is aan de combat ziet DICE Mirror’s Edge 2 nog altijd als een racing game. De focus ligt dan ook nog altijd op parkour: snelheid, vloeiende bewegingen en het masteren van je omgeving. Dat er toch veel nadruk ligt op de combat is om te voorkomen dat er, zoals bij Mirror’s Edge, pauzes worden ingelast waarbij de game ineens overschakelt naar een gevechtsscene. Het moet meer als één geheel gaan  aanvoelen, aldus DICE.
  • DICE heeft de releasedatum van Mirror’s Edge 2 momenteel vastgesteld op 2016.

Dit klinkt allemaal redelijk plausibel en een goede vooruitgang ten opzichte van het al sterke eerste deel. De informatie werd ook voorgelegd bij uitgever Electronic Arts, maar zij gaven aan niet te willen reageren op de geruchten.

 

[ads1]

Direct een seintje krijgen wanneer een PS5 Pre Order plaatsen weer mogelijk is? Schrijf je in voor de PS5 Pre-Order Alert.

1 Comment
  1. Reply Richard Dirksen 13 maart 2014 at 12:12

    super oude trailer haha

Leave a reply